Customer Experience Team Lead

Bårhult/Landvetter

Vill du arbeta på ett snabbt växande e-handelsföretag, där medarbetarnas energi märks så fort du kliver innanför dörren? Välkommen till Skyltmax! Vi är på en spännande tillväxtresa och letar efter en ny Team Lead till vårt Customer Experience Team. Är du både kund- & affärsinriktad, drivs av ett övergripande ansvar på operativ nivå samt av att engagera och leda ett team? Brinner du för att leverera en förstklassig kundupplevelse för både B2B och B2C kunder tillsammans med ett fantastiskt team?  

Då är kanske detta möjligheten för dig! 

Om Skyltmax

Vi är ett globalt e-handelsföretag som är certifierade av Great Place to Work. En innovativ skylttillverkare som har digitaliserat branschen sedan 2008. Vårt varumärke utmärker sig inte bara för sitt engagemang för våra kunder utan också för sin medvetenhet för socialt och miljömässigt ansvarstagande. Samarbete och teamwork är centrala delar i vår organisationskultur och driver oss i vår strävan att leverera en enastående kundupplevelse för både våra B2C och B2B kunder samtidigt som vi främjar en hållbar tillväxt. 

Om Rollen

Som Team Lead för vårt Customer Experience-team är ditt främsta ansvar att fungera som en förlängd arm och högra hand till Head of Customer Experience, på operativ nivå. Ditt uppdrag är att säkerställa en smidig och sömlös operativ process för hela avdelningen med fokus på kundupplevelsen. Det är din uppgift att motivera och engagera teamet i deras dagliga arbete samt att leda, utmana och coacha dem för att säkerställa att de är i linje med avdelningens och företagets strategiska mål, OKR:er och KPI:er. Din roll är avgörande för att driva den bästa möjliga kundservicen och kundupplevelsen över alla våra kommunikations- och försäljningskanaler och främja tillväxt. 

Team Leads uppdrag 

  • Schemaläggning, planering, strukturering och prioritering av den dagliga driften för att säkerställa ett sömlöst flöde och en enastående kundservice och kundupplevelse. 
  • Upprätthåll en tydlig bild av bolagets affär och strategiska riktning framåt. 
  • Upprätthåll en daglig översikt över alla kommunikationskanaler, KPI:er och OKR:er och utveckla relevanta rapporter, KPI:er och rapporteringsstrukturer på operativ nivå för att säkerställa en förbättrad kundupplevelse. 
  • Coacha teamet i att sätta upp OKR, utvärdera OKR och arbeta med aktiviteter och initiativ. 
  • Analysera och driva avdelningens utveckling framåt på operativ nivå och säkerställ alignment till bolagets och avdelningens strategiska plan. 
  • Ha ett strategiskt och proaktivt affärsfokus. 
  • Arbeta för ett decentraliserat ledarskap i en föränderlig miljö och skapa en tydlig och transparent feedback kultur. 
  • Vara drivande i att säkerställa ett fungerande samarbete på kommersiell nivå och med andra avdelningar på bolaget. 
  • Rekrytering och onboarding av nya medarbetare till CX avdelningen. 
  • Leda möten på operativ nivå. 

Vår Customer Experience Avdelning

Vår CX-avdelning genomgår en spännande övergångsfas, där vi rör oss mot ett starkare kund- och affärsfokus. Vi är ett flerspråkigt team bestående av 20 agenter med olika kompetenser, som hanterar ärenden från både B2B- och B2C-kunder. CX Team Lead kommer att ha en central och viktig roll i att strukturera och driva utvecklingen på operativ nivå samt leda teamet mot företagets strategiska mål. Vi arbetar enligt målsyrningsmodellen OKR och strävar efter operationell excellence. Engelska är vårt teamspråk, och våra primära arbetsverktyg inkluderar vår egenutvecklade plattform, Zendesk och Telavox.

Som person, trivs du i en organisation som ständigt utvecklas. Du är självgående och kan arbeta både självständigt och i samarbete med andra i ett team. Du har ett naturligt affärsfokus, analytisk förmåga och förstår vikten av att sätta kundens behov i första rummet. Du har tidigare erfarenhet av digitala verktyg och du besitter förmågan att förstå kundens perspektiv och strävar ständigt efter innovativa sätt att skapa och bygga nya relationer, processer och strukturer. Du har tidigare erfarenhet inom uppsättning av organisations- och mötesstruktur, coachande samtal och erfarenhet av att effektivisera kommunikation och feedback strukturer. Du har ett öga för detaljer, är prestigelös och målinriktad. Du tar dig an utmaningar med en lösningsfokuserad inställning och du tror på ett coachande och decentraliserat ledarskap för att uppnå gemensamma mål. 

Vi vet att du känner dig träffad av allt i stycket över samt har tidigare erfarenhet som Team Lead inom Customer Service/Experience/Sälj på ett e-handelsbolag eller annan typ av digital försäljningsmiljö. Du kan kommunicera utmärkt både skriftligt och muntligt på svenska och engelska.

Vi erbjuder varierade dagliga uppgifter och en fantastisk miljö i nybyggda lokaler. En spännande resa i ett bolag under ständig utveckling. Vårt Customer Experience team drivs av teamwork och vi värderar att lyckas och utvecklas som ett team!

Förmåner

  • Daglig frukostbuffé 
  • Eget gym och tillgång till personlig tränare 
  • Betald träningstimme varje vecka 
  • Beachvolleybollplan 
  • Spelrum med tv-spel, shuffleboard och pingisbord 
  • Miljöreseförmån 
  • Läs mer om varför du bör arbeta med oss 

Bra att veta

Observera att rekryteringsprocessen kommer att påbörjas direkt!

  • Startdatum: Enligt överenskommelse, helst så snart som möjligt 
  • Plats: Bårhult, Landvetter 
  • Roll: Tillsvidareanställning, heltid 
  • Lön: Fast lön 

Ansök idag genom att bifoga ditt CV och ett personligt brev. 

Vi har valt att genomföra denna rekrytering med interna resurser. Kontakt av annonsförsäljare eller rekryterare undanbedes. Tack så mycket!

Kontaktperson

Matilda Pilfalk

matilda@skyltmax.se

0722374070

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %